piątek, 14 lutego 2014

Nocny spacer

Musiałam się w nocy wybrać do apteki. Godzina była dość młoda, dochodziła druga. 
Mieszkam na spokojnej uliczce, jakieś 5 km od ścisłego centrum.

Pogoda była cudowna. Cieplutko i wiosnę czuć w powietrzu. 300 metrów, które mam do najbliższej całodobowej apteki (do kolejnej mam 700) pokonywałam, mijając przedstawicieli różnych podgrup gatunku ludzkiego, a mnie z kolei mijały różne samochody - z rzadka taksówki (i śliczne żółte z kogutem, i pogruchotane łady prywaciarzy), częściej zwykłe auta osobowe. 

Samoobsługowa apteka nie miała zakratowanego okienka do "nocnej obsługi klienta", ochroniarz palił przed wejściem. Farmaceutka fachowo doradziła mi, co wybrać. Pani przede mną kupowała ketonal, pan za mną ventolin (większość leków jest bez recepty), widać w środku nocy ludzie bez palącej potrzeby jednak do apteki nie chodzą (a po tym mieście wszystkiego można się spodziewać). 

A na zewnątrz było tak pięknie, że żal do domu wracać. 


Dziś nadal wiosna. Mokry śnieg ssuwa się z dachów i spada niczym olbrzymie ptasie łajno, po drodze do szkoły Młoda zatrzymała się na chwilę, żeby przyjrzeć się mijanemu psu - uratowało nam to głowy, bo w tej samej minucie przed nami spadł potężny sopel. Długoterminowa prognoza obiecuje temperaturę w okolicach zera do połowy marca. 

Moja ostatnia zima w Moskwie mnie rozpieszcza.

2 komentarze:

  1. W Warszawie słońce już wschodzi wiosennie - na różowo. I pachnie wiatrem. I tulipany sprzedają na każdym rogu. Wracaj:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przypomnialas mi skad moj nawyk patrzenia na krawedzie dachow i nie unikania bycia w strefie spadu.
    Ale i tak taka odwilz to to, za czym najbardziej tesknie. Gdy zasniezone miasto nagle jest zalane sloncem i wszedzie tylko slychac dzwonienie kapiacej, plynacej wody. Jeden z najpiekniejszych momentow w roku.

    turzyca

    OdpowiedzUsuń